samenopreis.reismee.nl

The east coast!

Onze laatste update was alweer een maand geleden en we hebben nu tijd gevonden om weer een nieuw verhaal op de site zetten. Als eerste onze auto/huis doet het nog altijd top!

Ons vorige verhaal eindigde dat we net Cairns uit zouden gaan om te beginnen aan de oostkust (4/10). Als eerst zijn we naar Mission beach gereden en hebben hier van het heerlijke weer aan het strand genoten. We beginnen de dag vaak met een mooie lange strandwandeling!

Na Mission beach naar Ingham en de Wallaman waterval gegaan. Deze waterval is 268m hoog en daarmee de hoogste van Australie. Daarna naar Balgal beach waar we op een camping pal aan het strand hebben gestaan, echt super relaxt. Hier hebben we 2 nachten geslapen en toen op naar Townsville. Deze stad hadden we snel verkend en gingen we dus vrij snel door naar Bowen waar we nog een mooie strandwandeling hebben gemaakt. Na Bowen kwamen we in Airlie beach aan. Hier zijn we een aantal dagen gebleven en konden we bij de Xbase camping mooi gebruik maken van de keuken, tv hoek en douches. Wat erg fijn is aangezien we zelf elke keer koken met 1 gaspitje! Waar je wel creatief en vindingrijk van wordt.

Vanaf hier zijn we ook met de boot naar de Whitsundays gegaan (13/10). We hebben uiteraard nu een dag uitgezocht met amper wind, zodat we niet allebei weer zo gigantisch ziek zouden worden! Dit keer ging het echt super, allebei geen last van misselijkheid, we hebben alleen maar de hele dag volop genoten! Wat prachtig daar zeg! We liepen over mooie witte stranden, waarvan het zand ook niet zo heet wordt wat erg fijn voor je voeten is ;). We hebben hier heerlijk gezwommen en op 2 snorkel spots gesnorkeld, waar we de meest prachtige gekleurde koraalrif en grote en kleine vissen zagen met alle kleuren van de regenboog! Je waant je dan echt in een sprookjes paradijs onder water!

De volgende dag weer verder gegaan naar Mackay en Yeppoon. In Yeppoon heb je ook weer mooie brede stranden. Uiteindelijk doorgereden tot Marmor en hier overnacht. Toen naar Gladstone, wat niet heel veel bijzonders was. Dus door naar Tannum Sands waar je weer een mooi strand had en we weer een eind hebben gelopen. Daarna door naar Bundaberg waar we nog een kleine wandeltrack hebben gelopen. Van Bundagberg naar Hervey bay gereden, hier hebben we nog geinformeerd naar tours die met een 4WD naar Fraser Island gaan voor 2 of 3 dagen. Maar gezien Miranda haar wagenziekte toch maar besloten niet te doen en we hadden ook niet echt het idee dat we daar zoveel meer mooiere dingen zouden gaan zien dan we al hadden gezien. Er was ‘s avonds nog wel een feest in de stad dus zijn nog wel gebleven. Het feest stelde uiteindelijk niet heel veel voor. Er stond bij dat het een concert was, dus we dachten dat word een mooi feestje, maar iedereen kwam met een kleedje en een stoeltje aan en ging mooi voor het podium zitten. Oke beetje andere interpetatie dan wij hebben van een concert ;)! De volgende dag op naar Rainbow beach waar toevallig net een surfwedstrijd gaande was voor kinderen. Erg leuk om gezien te hebben en tegelijkertijd heerlijk van de zon, zee en strand genoten! Daarna doorgereden naar Gympie waar we op een leuke camping zijn gaan staan. Van Gympie naar Noosa gereden, hier was het echt mega druk en dat op een maandag morgen! Soms vragen we ons af of de mensen in Australie wel werken! Maar geluk is met de dommen dus we konden net onze auto parkeren omdat er iemand weg reed. Toen kon onze 10 km wandeltrack beginnen! Echt prachtig strand en over de bergen die langs de kust gaan en waardoor we mooi over de zee konden kijken. Uiteindelijk hebben we hem drie keer gelopen (niet dezelfde dag, zijn gekke henkie niet), omdat het zo mooi was en we hier jawel dolfijnen en walvissen hebben gespot. Echt van heel dichtbij en met veel energie haha, ze sprongen alsof hun leven ervan af hing. Echt prachtig en bizar om dat van zo dichtbij te kunnen zien!

21/10 zijn we naar de Steve Irwin Zoo geweest. We waren er voor openingstijd en werden met de bezem eruit geveegd, dus ja we hebben ons wel heel erg vermaakt de hele dag lang. Uiteraard een paar mooie foto’s met de tamme kangaroo’s geschoten en een krokodillen, vogel en tijger show gezien.

De volgende dag naar the Glass House mountains en daarna voor de laatste keer naar Noosa om dus nog weer een keer de wandeltrack te lopen en weer dolfijnen en walvissen te zien. ‘s Avonds kregen we opeens heftige onweer met mooie lichtflitsen, waardoor we als twee vliegen tegen de ruit aan geplakt zaten om te kijken :). Blijft toch altijd mooi! En toen gingen we op naar Brisbane waar we een aantal dagen hebben rondgehangen om de stad en omgeving te verkennen. Na Brisbane gezien te hebben zijn we naar Surfers paradise gegaan voor een paar dagen. Deze stad bestaat nu uit erg veel hoogbouw bijna allemaal hotels voor de vele toeristen. Voor 1965 waren er alleen nog maar gewone woningen te vinden hier. Toen we uit Surfers Paradise gingen zijn we via de tweed coast road gereden naar Yelgun waar we op een camping hebben overnacht. Toen door naar Byron bay waar we ons de hele dag hebben vermaakt. We hebben hier nog een wandeltrack gelopen naar de vuurtoren waar je mooi uitzicht had over de stranden en de zee. Dit is ook het meest oosterlijke punt van Australie. Na Byron bay via Grafton en Woolgoolga naar Coffs Harbour waar we weer een eind hebben gelopen en ook weer een aantal walvissen hebben gespot. Naar een look out punt zijn geweest boven in de bergen die mooi uitzicht gaf over de bergen, de stad Byron bay en het strand! De volgende dag zijn we naar Bellingen gereden waar een watervalroute begon van 287km. Deze kwam langs mooie watervallen en lookouts over de natuur. De route zelf rijden was al mooi, soms alsof je je in de jungle waande. Vanaf Bellingen waar we hadden geslapen naar Port Macquarie. Hier hebben we even in de zon lopen bakken en langs een lang pad gelopen met allemaal beschilderde stenen/rotsblokken waar iedereen iets op mag schrijven/schilderen, erg vrolijk! Later via de coast route naar Glenthorne waar we hebben geslapen. De volgende dag de lake way route gereden die ons weer bij prachtige stranden, natuurgebieden en look outs bracht. In Seal Rocks konden we nog een vuurturen beklimmen. 3/11 zijn we naar Newcastle gegaan, waar we te voet de hele stad hebben verkend en dus heel wat kilometers hebben afgelegd. De dagen daarna hebben we een eind getourd langs het strand van Newcastle via Swansea en Entrance (het regende alleen maar, dus dan maar touren) naar Wyong gegaan waar we hebben geslapen. In Wyong nog lekker sushi gegeten bij de sushitrain :). Inmiddels is het 6 november en zijn we bijna in Sydney! Gelukkig is het nu weer lekker zonnig!

We willen in Sydney graag oud en nieuw vieren, maar aangezien dat nog een aantal weken duurt hebben we maar bedacht om in tussentijd naar Nieuw Zeeland te gaan!!! Je moet toch wat ;). Nu alles even uitzoeken en wat boeken en dan zo gauw mogelijk die kant op. Jullie horen dan wel weer hoe het daar was!

Groetjes, Emiel en Miranda

Elina

Hey lieverds,
Wat weer een gaaf verhaal. Ik lees steeds meer Engelse woorden. Het NL niet verleren hoor ;-)
Wat moeten jullie straks ontspannen terugkomen, van al dat gewandel en bakken in de zon. Dat wordt nog een hele klap weer terug hier haha.
Hele dikke kus van ons.

Bennie en Sjani

Hallo lieve kinderen.
Wat weer een paradijselijk verhaal.
Fijn dat jullie zo genieten.
Straks kunnen jullie niet meer wennen aan het "drukke" Slagharen, laat staan Zwolle. Haha.
En om af te kicken van de dolfijnen. Je kunt hier altijd nog naar het Dolfinarium.
Nieuw Zeeland. Ach ik zeg doen. Jullie zijn toch al in de buurt. Haha.
Heel veel plezier en pas goed op .
Dikke kus van ons.

Mariet

Wat een geweldig verhaal weer van al jullie belevenissen. Dat zal inderdaad behoorlijk afkicken zijn als jullie terug zijn en het gewone leven weer begint. Maar ja, zover is het nog láááááng niet, jullie zijn nog maar op de helft.
En natuurlijk moet je Nieuw Zeeland nu ook nog 'even meepakken', jullie hebben nu de kans!!!
Veel plezier en 'kalm an doen'.
We horen wel weer.
Groetjes mij.

Miranda

Haha we zijn nog niet eens op de helft!!! We denken dus ook nog lang niet aan terug komen, in plaats daarvan denken we alleen maar om nog meer landen aan te doen na dit jaar Australie :)!

Bert en Jacqueline

Hé kilometers vretende natuurgenieters! Wij hebben ons ook aangesloten bij jullie blogvolgers. Het is leuk om de verhalen over jullie ervaringen te lezen en vooral om mee te kunnen genieten van jullie foto's! GEWELDIG. Wat moet deze reis n bijzondere ervaring voor jullie zijn. Fijn om te lezen dat jullie er zo van genieten!
Hartelijke groet van Bert en Jacqueline

Gerrie

Wat een leuk verhaal weer, en jullie zijn wel weer een hele ervaring rijker!
Wat een mooie foto's weer. Nou jullie hebben dus nog plannen genoeg voor hierna.
Ga lekker door met genieten....

groetjes Henk en Gerrie

Diana

Wat weer een geweldig verhaal,en wat genieten jullie.
Achja waarom niet nog even naar Nieuw Zeeland.
Veel plezier nog en genieten.