samenopreis.reismee.nl

New Zealand here we come!

Na wat speur werk op de computer hebben we een deal gesloten voor het huren van een campertje/auto van 1 tot en met 21 december. We vliegen 1 december om 0.25 uur van Melbourne naar Christchurts waar we om 5.30 uur aankomen. Hier worden we opgehaald en naar onze huur auto gebracht. Dan kunnen de drie weken Nieuw Zeeland beginnen :)! We eindigen 21 december in Auckland waar we de auto weer in moeten leveren en naar het vliegveld gebracht worden. Om 21.00 uur vliegen we dan weer terug naar Melbourne, waar we onze reis door Australië gaan vervolgen!

Wat we in het vorige verslag vergeten te zetten waren, maar wel super mooi was! Was dat we 11 oktober naar Eungella national park en Finch Hatton Gorge waren geweest. Allebei een erg mooi natuur gebied. Bij Finch Hatton Gorge waren we pas om 17.15 uur (een uur later is het helemaal donker) maar we wouden toch graag de wandeltrack naar de watervallen doen. Met de schemering kwamen we bij de laatste waterval aan waar Miranda nog even heeft gezwommen in het ijskoude bergwater, heerlijk. Inmiddels was het helemaal donker toen we aan de terug weg begonnen met alleen een zaklampje van de telefoon. Net een paar meter onderweg zien we opeens een klein lampje op ons af komen. We dachten dat we niemand meer tegen zouden komen, omdat het al donker was. Maar goed we konden het niet goed zien en zagen geen persoon lopen. Toen hadden we door dat het een vuurvliegje was! En gelijk zagen we ze overal! Echt super mooi! Het leek wel een sprookje, lopen in een mooi natuurpark met watervallen en vuurvliegjes!

Iets minder mooi is dat we halverwege de terugweg ontdekten dat we bloedzuigers aan de voeten hadden. Opzich geen ramp, maar stel je voor in de middle of nowhere met amper zicht en je ontdekt best aardig wat bloed aan je voeten en zwarte wormen in je voeten, wat net leek alsof ze zich al aardig onder je huid hadden gewurmd en na een paar keer hard trekken die krengen nog niet eraf willen. Maar goed de aanhouder wint en inmiddels door dat het onschuldige bloedzuigers zijn, konden we onze weg verder. Misschien dus niet helemaal verstandig om in het donker zo'n route te lopen met amper licht, maar het heeft ons wel een super plaatje opgeleverd met de vuurvliegjes!

Verder is er na ons vorige verslag ook al weer het een en ander gebeurt. We zijn in Sydney geweest voor een paar dagen. We hebben mooi een poos door Sydney gelopen. Uiteraard bij het opera house en de Harbour bridge geweest!

Naar Bondi beach geweest en hier heerlijk langs het strand gelopen. Ze waren nog opnames aan het maken met een bekende acteur van hier.

9/11 zijn we 's avonds naar Scott en Mieke (oud klasgenootje en woonde altijd 1km van Miranda vandaan) geweest. Hier hebben we een gezellige avond gehad samen met nog een stelletje. Ze wonen echt op een prachtige plek met uitzicht over de zee, een baai en Sydney! We konden ook blijven slapen op het balkon in een swag (soort tentje) onder de sterrenhemel en met uitzicht over al die lampjes van Sydney! Dus eigenlijk zonde om te slapen, elke keer weer even kijken! Mieke nam de volgende dag vrij dus samen koffie gedronken en toen een super mooi rondje gelopen met de 2 honden. Al met al niet zo gek dat ze hier 1,5 jaar geleden hierheen verhuisd is! We hebben nog mooi een poosje gepraat en toen zijn we weer verder gegaan richting de Blue montains. We hadden nog wel een poosje bij hun kunnen blijven, maar 30 november moeten we in Melbourne zijn en er is nog genoeg te zien!

Aangekomen bij de Blue mountains was het al laat en zijn we gelijk naar een camping gegaan. De camping was midden op een hoge berg wat ons een geweldig uitzicht over Sydney gaf. 's Avonds gezellig met andere backpackers uit Italië en Frankrijk bij een vuurtje gezeten. De volgende dag zijn we door de Blue mountains gereden en naar een aantal look outs geweest waar je mooi uitzicht had over het natuurgebied, de bergen en rotsen!

Groetjes, Emiel en Miranda

Ps: foto's volgen.

Elina

Wat leuk, alweer een verhaal! Verheug mij al op de foto's.
Jullie gaan oud en nieuw dus niet in Sidney vieren?
Dikke kus

Bennie en Sjani

Hoi hoi. Wat weer en avontuur. En wat leuk en gezellig dat jullie Mieke en Scot ontmoet hebben. Dus de reis naar Nieuw Zeeland gaat echt gebeuren. Super en spannend. Jullie hebben het reis virus goed te pakken. We zijn nu al benieuwd naar de foto's en de verhalen.
Dikke kus van ons and have a safe trip .

Mariet

Ja, als je ook zoveel beleeft als jullie, dan vergeet je wel eens iets te vertellen. Jullie vliegen daarna terug naar Melbourne????? Ik had ook gedacht dat het Sydney zou zijn. En ook ik ben heel benieuwd naar de laatste foto's!!!
Groetjes van mij.

Ben & Danieke

Wat leuk, alles!!! Dat jullie naar nieuw zeeland gaan, mieke hebben gezien, die vuurvliegjes, en tsja zelfs de bloedzuigers haha!
Echt wouw!!

Gerrie

Dat is al snel weer een verhaal :) Leuk!!
Maar wel weer een heel avontuur rijker.

Leontien en Hendri

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen!!!!!! En wij zitten hier maar in het oer spannende Slagharen...:)
Echt vet man!!
Ook leuk dat je Mieke gesproken hebt!!
Geniet!! (maar dat doen jullie wel:)!

Dikke kus ons

Grietje Post.

Wat hebben jullie veel te vertellen als je weer thuis bent.Maar de vuurvliegjes zijn heel mooi en zagen wij ook in Canada....Nog veel fijne reis uurtjes gewenst door ons uit het natte Nederlandje.

marien en annie.

Hoi Emiel en Miranda,

Wat een belevenissen allemaal.
Heel mooi om te lezen wat jullie doen en durven.
Slapen op een Ikea-matras in de auto vinden we wel helemaal apart, maar jullie hebben groot gelijk.
Kun je mooi het geld gebruiken voor andere dingen.
Groetjes en veel plezier nog.

Diana

Wat weer een super leuk verhaal van jullie avontuur,heel mooi om te lezen dat jullie het daar zo geweldig hebben.
Veel plezier nog.Groetjes

mark en dinie

Super gewoon, wat jullie allemaal zien en beleven......als we nog jong waren......maar wie weet, wat wij doen als we met pensioen gaan, ha ha.
Geniet er maar lekker van!!!
Have a nice time in New Sealand!!!( Carlo zal jaloers zijn)